No tens activat JAVASCRIPT al navegador, pots navegar en la nostra web tranquil·lament, però et recomanem que ho activis perquè puguis fer us del Web amb totes les funcionalitats.

Llibres sobre salut mental per Sant Jordi: 'El papá de Mía está raro'

Imatge - Header
Dimecres, 11 abril 2018 14:52

10/04/2018 - El 23 d'abril se celebra la Diada de Sant Jordi i el Dia del Llibre, i a Obertament volem aprofitar-ho per recomanar llibres que, d'una forma o una altra, tractin la temàtica de la salut mental i l'estigma social que existeix envers la mateixa. Novel·les amb un personatge amb depressió, assajos sobre l'ansietat, el dolor o l'empatia, relats breus sobre experiències personals, autobiografies amb testimonis propis, cómics... no ho volem circumscriure a un gènere, ni tampoc jutjar-ne les obres (però compte, sí que ens encantaria que ho fèssiu vosaltres mateixos publicant una ressenya o crítica als blogs!). Senzillament, volem que es llegeixi i que se'n parli, de salut mental: així, trenquem la roda del desconeixement i els prejudicis i, per tant, seguim combatent l'estigma. I 'El papá de Mía está raro', de l'Helen Chambers, en parla, d'aquest tema.

Per això, és un dels títols que recomanarem durant els propers dies. A la imatge superior en teniu la fitxa, i aquí sota, una sinopsi: 


"Mía es una niña que empieza a ver actitudes diferentes a las habituales en su padre, se siente y su mirada se pierde, se comporta de modo extraño o no se ríe. Un día lo llevan en ambulancia al hospital y Mía experimenta los sentimientos de miedo ante una situación nueva en su vida y la soledad porque su papá se encuentra en el hospital y su mamá está cuidándole. Miedo por no saber qué le pasa a su padre, por qué dirán en el cole, por sus amigos, pero sobre todo por si no vuelve a ser como antes. Está preocupada hasta que un día en el hospital sus padres y las enfermeras les explican qué es lo que está pasando, ponen un nombre a la enfermedad, psicosis, y Mía comprende que la mejor forma de actuar es ayudar y continuar con su vida de la misma manera que antes. Su padre, gracias a la medicación y la ayuda especializada volverá a reír, jugar y disfrutar con ellos.  

El estigma de la enfermedad mental está presente en la sociedad y se acentúa cuando la vivencia la tiene un niño que no puede entender o aceptar esta situación. Además el cómo llevar esta situación en el contexto familiar necesita una explicación que ayude a comprender la enfermedad y a saber cómo actuar. Esta es la intención de este cuento, sensibilizar a los más pequeños sobre el concepto de la enfermedad mental y ayudarles en su asimilación y en la manera de comportarse."

Aquí, un llistat d'altres recomanacions:

   
     

 

 

Carregant, un moment, si us plau